Translate

miercuri, 24 aprilie 2013

Modelul sociocognitiv al motivaţiei în contextul şcolar: Rolland Viau.

  


Conform lui Rolland Viau, „ motivaţia în context şcolar este o stare dinamică ce îşi are originea în percepţiile elevului asupra lui însuşi şi asupra mediului care îl incită să aleagă o activitate, să se angajeze şi să persevereze în îndeplinirea acesteia pentru atingerea unui scop”.


     Aspectele motivaţiei, din definiţie:

-          motivaţia este un fenomen dinamic, care se schimbă constant;
-          motivaţia presupune interacţiunea dintre percepţiile  elevului, comportamentele acestuia şi mediu;
  -          motivaţia presupune atingerea unui scop.



Rolland Viau recomandă urmatoarele strategii de intervenţie în stimularea motivaţiei elevilor:
-          profesorii trebuie sa-i înveţe pe elevi să gândească pozitiv;
-          profesorii trebuie sa-i obişnuiască pe elevi să-şi stabilească în mod realist standardele de reuşită;
-          să-i lase pe elevi să-şi definească ei înşişi obiectivele de învăţare;
-          să i se ceară elevului să verbalizeze operaţiile pe care le face;
-          elevul trebuie obişnuit să nu se judece prea aspru.



Toate aceste sugestii arată că problemele de motivaţie ale elevilor sunt extrem de diverse, iar intervenţia profesorului nu trebuie bazată pe reţete, ci trebuie adaptată la fiecare în parte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu