Aspectele motivaţiei, din definiţie:
-
motivaţia este un fenomen dinamic,
care se schimbă constant;
-
motivaţia presupune interacţiunea
dintre percepţiile elevului, comportamentele acestuia şi mediu;
-
motivaţia presupune atingerea unui
scop.
Rolland Viau
recomandă urmatoarele strategii de intervenţie în stimularea motivaţiei
elevilor:
-
profesorii trebuie sa-i înveţe pe
elevi să gândească pozitiv;
-
profesorii trebuie sa-i
obişnuiască pe elevi să-şi stabilească în mod realist standardele de reuşită;
-
să-i lase pe elevi să-şi definească
ei înşişi obiectivele de învăţare;
-
să i se ceară elevului să
verbalizeze operaţiile pe care le face;
-
elevul trebuie obişnuit să nu se
judece prea aspru.
Toate aceste
sugestii arată că problemele de motivaţie ale elevilor sunt extrem de diverse,
iar intervenţia profesorului nu trebuie bazată pe reţete, ci trebuie adaptată
la fiecare în parte.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu